Alla inlägg under mars 2010

Av Susanne - 27 mars 2010 21:06

Den senaste veckan har jag kastats mellan hopp och förtvivlan. Olika diagnoser och förklaringar...


Det började med att Clippa fick akut ont en morgon. Åker till vet. och röntgen tas. Där konstateras att det kanske är något i nacken, bilderna ska skickas för granskning. Trots medikament har hon vansinnigt ont två dagar efter första vet. besöket, remiss och vi åker akut till regiondjursjukhuset. Där får hon ännu starkare medicin och blir inlagd, slätröntgen, mri röntgen och undersökning under narkos.


Åker och hämtar henne två dagar efter jag lämnat henne, mycket glad hund som endast, efter avklarad hälsningscermoni, vill in i bilen. HEM NU, tycktes hon säga.  


MRI röntgen ska slutavläsas, när besked om detta kommer, tycks det fortfarande att det kan vara något i nacken så beslut tas om CT-röntgen som tydligare ska ge svar om ev. skador/fel. Vi åkte ner i fredags för detta och åkte hem med glädjade besked; Att det förmodligen inte är några fel på nacken, att det kan ha handlat om en öroninflammation.  


Otroligt glad för djursjukhusets noggrannhet och engagemang!  Var det värt det? Utan tvekan, JA! Är jag glad att min hund är försäkrad? Ha ha ha, gissa...

Hon är min arbetskamrat, min vän, jag skaffade henne och gör vad som behövs för henne. Men... ibland vet man bara inte om man ska skratta eller gråta....  


Skönt iallafall att få återgå till vardag och att få planera för framtiden.


Lite för att fira detta lägger jag in lite roliga och fina reklamklipp på hundar, mycket nöje.





Ha de gott!

Av Susanne - 23 mars 2010 22:38

Nu har det kommit in nyheter i butiken!

   Koppel med tass o ben mönster,


  den slitstarka, maskintvättbara Alacselen med 

köldtåliga snabbspännen,


   I mörkret mycket synliga reflexkoppel i olika färger

                                    

   ....snygga mjuka läderhalsband med svarta 

metalldetaljer


   Och läderhalsband i olika bredder och färger.


Måste få visa en mycket snygg och UNIK kombination...

  

Svart mjukt genomfettat läder med svart hake på kopplet eller svart kedja/metallspänne på halsbanden.

Har fler nyheter på väg in, mycket braochha grejor  


Annars fortskrider arbetet med den fysiska butiken, bilder kommer.


Clippa måste ta det lungt, vilket hon börjar tycka kännas lite jobbigt nu, då hon börjar känna sig bättre... känner att jag inte riktigt kan berätta om vad det handlar om då jag själv väntar på besked från veterinär....


Ha de så länge

Av Susanne - 21 mars 2010 20:55

Clippa är hemma igen, omständigheterna kring hennes sjukhusvistelse vill jag återkomma till senare. Både hon och jag är väldigt glada av att vara hemma igen.



Av Susanne - 19 mars 2010 08:07

Tungt nu...Clippa är inlagd på sjukhus. Återkommer om när och hur hon får komma hem.



Sandloppan....


Ha de      

Av Susanne - 9 mars 2010 18:59

Idag öppnar Hundkompaniet K9 webbutiken!  www.hundkompanietk9.se  Och det firas med 10 % på hela köpet! Uppge kod  Hundkompaniet K9  när du kommer till kassan. Gäller ända till 21/3 -10


Lämna gärna kommentarer här på bloggen om hur butiken eller köp upplevs.


Välkomna och Mycket Nöje!


Lägger ut en bild på mig och Clippa, en av våra aktiviteter i helgen...  

Har man inga skidor går det bra med annat som glider.....


Ha de gott

Av Susanne - 4 mars 2010 23:50

Den andra stora saken som jag tänkte återkomma till senare, är att jag nu har fått provtid för L-test på Clippa! 


  


Annars så håller jag att lägga in mycket och fina saker och grejor i webbutiken...Håll på er över helgen, SEN ni...

Borde nog gå och lägga mig men det är galet svårt att slita sig. Ah, kudden ropar... Ha de gott

Av Susanne - 1 mars 2010 20:45

Hopp i snödrivan.... säger Clippa... Ja jag vet att många börjar tröttna på snön och kylan, men alltså har det någonsin varit snö i juni???? Vad jag menar är att snön kommer att töa, lika bra att utnyttja den när den är här...  Passa på att träna lite drag med hunden kanske.... Vet (tror) att vännerna på sydligare breddgrader uppskattar att ha lite snö... he he he



NU är det NÄRA!!!


Inom några dagar slår Hundkompaniet K9 upp dörrarna för webbutiken!   www.hundkompanietk9.se 


Detta kommer naturligtvis firas med kanonbra erbjudanden och tävlingar.


På träningsfronten så har det blivit skyddsträning och lydnad, tänker hålla mig till min plan och tävla några lydnadstävlingar innan spårtävlingarna drar igång för få lite rutin på den lilla. En annan ganska stor grej står också på inom en väldigt snar framtid men det återkommer jag till....  


  



Ha de gott

Ovido - Quiz & Flashcards