Direktlänk till inlägg 27 mars 2010

Här kommer förklaringen...

Av Susanne - 27 mars 2010 21:06

Den senaste veckan har jag kastats mellan hopp och förtvivlan. Olika diagnoser och förklaringar...


Det började med att Clippa fick akut ont en morgon. Åker till vet. och röntgen tas. Där konstateras att det kanske är något i nacken, bilderna ska skickas för granskning. Trots medikament har hon vansinnigt ont två dagar efter första vet. besöket, remiss och vi åker akut till regiondjursjukhuset. Där får hon ännu starkare medicin och blir inlagd, slätröntgen, mri röntgen och undersökning under narkos.


Åker och hämtar henne två dagar efter jag lämnat henne, mycket glad hund som endast, efter avklarad hälsningscermoni, vill in i bilen. HEM NU, tycktes hon säga.  


MRI röntgen ska slutavläsas, när besked om detta kommer, tycks det fortfarande att det kan vara något i nacken så beslut tas om CT-röntgen som tydligare ska ge svar om ev. skador/fel. Vi åkte ner i fredags för detta och åkte hem med glädjade besked; Att det förmodligen inte är några fel på nacken, att det kan ha handlat om en öroninflammation.  


Otroligt glad för djursjukhusets noggrannhet och engagemang!  Var det värt det? Utan tvekan, JA! Är jag glad att min hund är försäkrad? Ha ha ha, gissa...

Hon är min arbetskamrat, min vän, jag skaffade henne och gör vad som behövs för henne. Men... ibland vet man bara inte om man ska skratta eller gråta....  


Skönt iallafall att få återgå till vardag och att få planera för framtiden.


Lite för att fira detta lägger jag in lite roliga och fina reklamklipp på hundar, mycket nöje.





Ha de gott!

 
 
Mimmi

Mimmi

28 mars 2010 11:29

Men vilken lycka för dej. Att ett så "litet" fel kan bli så stort. Lycka till i fortsättningen med Clippa. p.s vi syns på kursen idag. Mimmi med Russlarna.

http://www.123minsida.se/delsbostintan

 
Kerstin

Kerstin

9 april 2010 19:48

Hej
Fick tips av syrran att gå in o kika.
Som gammal fd ägare till hus o butik så önskar vi dig lycka till och är glada att det händer nått i vårt tänkta livsprojekt, vi kommer gärna in o hälsar på nångång //Kerstin O Anders

http://www.hudiksfarginredning.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 22 januari 2011 19:30

Plötsligt händer det....     Idag fyller Frost, Öka's pappa, år! Naturligtvis fick han paket från oss och dagen till ära tränade vi skydd som han tycker är så roligt.   Dagen började dock med en annan händelse, jag var och skrev mitt teoretis...

Av Susanne - 31 december 2010 17:59

Gott Nytt År     Önskar jag er!     Tack för det gångna Året! ...

Av Susanne - 27 december 2010 18:42


Tomten kom även till Tå!     Tyvärr hade jag ingen bättre bild, men Öka verkade vara väldigt nöjd med sina julklappar.   Nu är det fraktfritt resten av 2010!   Passa på!   Ha de gott   ...

Av Susanne - 23 december 2010 22:54

  Imorgon öppnar vi sista luckan i julkalendern.     Ha en riktigt GOD JUL! ...

Av Susanne - 22 december 2010 10:23


Ja det är bara att inse att blogga är inte min starka sida    Vad har hänt sen sist? Clippa har flyttat och trivs alldeles ypperligt i sitt nya hem, hon har fått en ny "syster" i samma ålder och de är mycket förtjusta i varandra. Öka är nu ...

Ovido - Quiz & Flashcards